252 keer bekeken

Vraagje brood bakken

• dinsdag 19 juli 2022 @ 12:35

Ben vanalles aan het expirimenteren geweest, met verschillende soorten meel.

Van de week broodje gebakken met een half pakje spelt van Aldi+ verder zoals ik meestal bak maar dan de helft van alles.

dus 250 gr AH grof volkoren

half zakje gist

de helft van het zout

handje lijnzaad erbij.

olijfolie

( vorige week pompoenpitten)

Gooi er wel een broodverbeteraar bij.

Mijn ervaring is toch mooier broodje.

• maandag 25 oktober 2021 @ 08:54

Bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen. Fijne dag.

• maandag 25 oktober 2021 @ 08:03
    reactie op (#3) Alena

Ik had de recepten, uit een bakboek, gewoon gebruikt in de oven als in de bbm.

Het lukte altijd, probeer het maar.

Alleen was mijn machine kleiner met inhoud van het brood, daar moet je wel maar kijken.

Ja, dat vond ik ook, als je het zelf samensteld is een een ander gevoel, maar het is allemaal lekker.

De geur als het uit de oven of machine komt en dan gelijk eten, jammie.

• vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:22
    reactie op (#2) ladyintheblue1

Ik gebruik momenteel ook kant en klare mixen maar heb voorheen het gemaakt met meel,gist etc.

Dat laatste geef me vaak meer het idee dat ik ZELF een brood gebakken heb .

Dus jij gebruikt een gewoon recept ook in een BBM.

Of  gebruik jij een BBM recept in de oven . begrijp ik dat nou goed.

Dat laatste lukt wel, dat doe ik ook vaak maar mij gaat het echt om het omgekeerde.

Volgens mij heeft een recept in de oven minder vocht dan in de BBM.

• vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:43
    reactie op (#1) Alena

Hallo Ria,

Ik heb zelf ook brood gebakken in de machine en die recepten gebruik in de oven.

De machine is inmiddels kapot, maar het was heerlijk, omdat je dan de tijd in kon stellen.

Ook rozijnen brood gemaakt met een vleugje kaneel en vanillesuiker erin, heerlijk!

Zal het zelf ook weer eens gaan doen....

Alleen is het tegenwoodig makkelijk met kant en klare verpakkingen.

De inhoud van de broodmachine moet je natuurlijk wel weten, voor je recept, die zijn meestal kleiner.

• vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:06

Weet iemand of je gewone broodbak recepten ook in de  broodbakmachine kan gebruiken?

Ik denk zelf van niet omdat die recepten meestal apart staan maar als het dus niet kan, wat is dan het verschil dan van het recept?

Waarom kan het dan niet?

Graag zou ik er na vaak en veel zoeken achter willen komen, misschien heeft hier iemand het antwoord op.